WildStar pers evenement

WildStar pers evenement was een dag om nooit meer te vergeten!

Het WildStar pers evenement stond bij het gehele Kijk-Online team bovenaan het lijstje van leuke uitjes en afgelopen maandag (19 mei 2014) was het dan zover, want wij waren namelijk uitgenodigd voor het speciale WildStar pers evenement in het prachtige Rokinview te Amsterdam. Na een comfortabele reis met de trein kwam ik (Nino) rond de middag aan in het zonnige Amsterdam en kon de leuke dag meteen beginnen.

Wat stond er op het programma tijdens het WildStar pers evenement?

Bij aankomst bij Rokinview in hartje Amsterdam stond ten eerste een heerlijke lunch op  ons te wachten en konden we onder het genot van een drankje en heel wat smakelijke sandwiches een praatje maken met Creative Director C. Moore uit Los Angeles, Community Manager M. Hulmes en niet te vergeten PR Manager C. Stephans, beiden overgevlogen uit Brighton in Engeland. Na een uurtje social talk was het tijd voor de presentatie van de heer Moore.

Tijdens de presentatie van het WildStar pers evenement stonden het verhaal, de gameplay, Raids en Warplots centraal en konden we in een aantal verschillende videos zien wat de verschillende elementen van WildStar nou precies inhouden en wat de game zo anders maakt dan de meeste mmo’s die momenteel op de markt zijn. Een groot aantal journalisten had de game nog niet eens kunnen uitproberen en het zag er naar uit dat ik een van de weinigen was die mee had gedaan aan de closed en open beta weekenden. Een uur gevuld met leuke videos was het eindresultaat en dat was ook de kracht van Moore’s presentatie. Weinig gepraat, veel humor en veel video’s, het was werkelijk waar een genot om naar te kijken en het was al snel duidelijk dat zowel Moore, Hulmes en Stephans allen enorm veel passie hebben voor hun game en games in het algemeen.

Na de geweldige presentatie kregen we met zijn allen de gelegenheid om op een zestal krachtige computers via een lokaal netwerk rond te rennen op de planeet Nexus en een groot deel van wat de game heeft te bieden uit te proberen. Zelf ben ik met de heer Moore om de tafel gaan zitten voor een kort interview, die je hieronder kan lezen. Lees dus snel verder wat er  nog meer gebeurde tijdens het WildStar pers evenement!

Kijk-Online Interviewt WildStar Creative Director C. Moore

Op de derde verdieping van Rokinview stond een comfortabele lounge bank voor ons klaar, waar ik ongeveer een half uurtje met de heer Moore heb kunnen kletsen. Hieronder lees je waar we het precies over hebben gehad.

Kijk-Online: Dear Mr. Moore, first of all I would like to thank you for having us and giving us the opportunity to ask you a couple of questions about your soon to be released game WildStar. Could you introduce yourself please?

Mr. Moore: My name is Chad Moore, I am the current Creative Director for WildStar and I used to be the Lead Narrative Designer, also known as “The Lore guy”.

Kijk-Online: I used to raid three times a week in other mmo’s and I enjoyed it mainly because of the awesome gear I could obtain and the teamwork that is involved. In a couple of videos that you showed us during your presentation I noticed a bunch of orange colored (possibly Legendary) items that were dropped after defeating one of the Raid bosses. Could you tell us some more about the loot? How will loot be distributed in Raids? Should guilds/ clans enforce their own Dragonkill Point system or will the Raid Leader (or other designated Raid members) need to be lootmaster?

Mr. Moore: The Orange loot is indeed Legendary gear, although this is not the highest tier gear that is obtainable in WildStar. At our Q&A panel at PAX East we talked about the “next” color of loot. These so called “Artifact Weapons” will receive a “pink” color and are only obtainable in the 20 and 40 man raids. What makes these special is the fact that they will have specific imbuements and come with special challenges that will unlock the full potential of these weapons and gear.

Currently you can only obtain one “Artifact Weapon” per Raid and these are class specific. When fully powered up the appearance of the Artifact Weapons will change. At PAX East we showed a Warrior sword, you can find the video on YouTube.

To battle ninja looters we are thinking about adding some soort of Lootmaster feature to compliment the “Need or Greed” feature during Raids. It wouldn’t be cool if a Spellslinger won the roll on a brutal Two Handed sword for a Warrior…and kept it as a trophy.

Kijk-Online: I’ve seen a Devspeak video that showed Raids willl constantly evolve with different npc’s, routes and even bosses. Could you tell us a bit more about this feature?

Mr. Moore: We don’t really have trash mobs like in other mmo’s. We prefer to call them “base population” and these enemies are pretty hard to kill. There are also mini-bosses that pack a deadly punch and major bosses that will be frustrating hard and demand total concentration at all times. The configurations mix up so a Raid will never be the same. Guilds will have to learn to adept and face random bosses in our raid dungeouns. Teamwork is the key to succes here.

Kijk-Online: Will cross-realm Raiding be available? Two guilds/clans from different realms that want to team up and form a 40 man Raid group for example?

Mr. Moore: I am not sure to be honest. Atleast not US – EU servers. Let me get back to you on that.

Kijk-Online: So far I’ve only seen my cool hoverboard, some sort of Raptor and the Chua ball mount. Could you tell us some more about the mounts in WildStar? Will every race also have a race-specific mount that will be customizable? Or even “Path” specific mounts?

Mr. Moore: There are a number of mounts tied to the races. Other races can use the Chua mount too. There were two custom mounts during open beta, the Equivar horse-type mount and the deadly Warpig mount. This last one is a huge boar like creature raised by the Draken and very cool. Every mount will be customizable pre and post cap. Thematically tied mount customization will also be added regularly during new content that is released post launch. We love customizable stuff and try to implement it in many aspects of our game. (Costume sets, dyes, mount customization, Warplots, Housing, etc.) Boomboxes that were obtainable during open beta will reward players with cool stuff at launch. You might even loot the Equivar and Warpig mount. These mounts will not be obtainable post launch thus are pretty rare and exclusive.

Kijk-Online: Time for some silly questions. What is your favorite race on each faction and why?

Mr. Moore: Granok on Exiles because they have a great story. They are actually the only race that beat the Dominion in open war even though they still got exiled by the Dominion so still actually lost in the end. I also love the Mechari on the Dominion side. The Eldar actually created the Mechari. So what will be their agenda if the Eldar would show up. Will they stay loyal to the Dominion cause? Lots of opportunity lorewise, and as you know I am “The Lore Guy”. So I love this.

Kijk-Online: What is your favorite class and what path would you recommend?

Mr. Moore: I really love Warrior, because they’re badass and melee. Fighting on the frontline is more my thing. I would love to see Warriors be able to dual wield two handed weapons. Paths are meant to be an extension of the player so you dont neccessarily have to pick Soldier when you’re playing as a Warrior.

I do love the Scientist path because of the lore that is involved and Soldier path for all the cool assassination missions and testing of prototype weapons, etc. In the end the player choses what he likes best, there isn’t really a recommended path.

Kijk-Online: If Planet Nexus was real, would you be willing to move there and why?

Mr. Moore: Absolutely and mainly because I have a fascination for ancient races. I find them compelling and mysterious. What happenend tot the Eldar? It reminds me of the lost continent of Atlantis. I want to know all the answers and to be part of such an expedition would be epic.

Kijk-Online: What was your funniest experience or most memorable death in WildStar so far?

Mr. Moore: Sadly, I duelled Stephan Frost and after lots of trashtalking and training I still got my ass whooped by him. We did a couple of 1vs1, 2v2 and 3vs3 battles in arena too. Got in a couple of victories…but it just wasn’t enough.

Kijk-Online: Chad, thank you so much for this short interview. Good luck with the WildStar launch on June 3rd and thanks for answering all of my questions. Have a great day and see you on Nexus!

WildStar PVP wordt een enorm spektakel!

Zoals mensen die aan de beta van WildStar hebben meegedaan wel weten is het actieve combat systeem dat in WildStar wordt gebruikt vrij uniek. De telegraphs laten je goed zien waar je aanval terecht zal komen en zorgen er voor dat niemand meer kan zeuren dat ze de aanval van een vijand niet aan zagen komen en daarom in het vuur stonden. Verder kan je natuurlijk double-jumpen, rechts en links dashen etc. “Tab targeting” is volgens Carbine Studios super ouderwets. Hun “free-form targeting” is meer skillshot based en moet een revolutie onder de mmo’s van vandaag teweeg brengen. Ik geloof er in ieder geval wel in. Je hebt namelijk enorm veel skills en concentratie vermogen nodig om ongehavend uit de strijd te komen.

WildStar zal ook battlegrounds bevatten en Chad noemde twee voorbeelden. Walatiki Temple en Halls of the Bloodsworn. Bij de eerste moet je “Moodymasks” verzamelen om te winnen. Bij de andere kan je meer attack/ defend gameplay verwachten. De partij die het beste presteert in beide fases wint de battleground, dus ik verwacht grootste chaotische battles.

Het “Elder Game” component voor PVP wordt geboden in de vorm van Warplots waar 40 vs 40 het vanuit hun dodelijke forten tegen elkaar kunnen opnemen. Het gevecht vindt tussen de twee Warplots plaats en laten spelers defensieve en aanvallende technieken gebruiken. Een hele gave feature is het feit dat je Raid en dungeon bosses kan verzamelen en deze ook kan gebruiken om de vijanden tijdens Warplots gevechten aan te vallen. Hoe episch is dat? Zie je het al voor je? Twee gigantische krachtige bazen die in het midden van het slagveld tegen elkaar strijden.

Raiden in WildStar is voor hardcore spelers.

WildStar Raids zijn voor de hardcore spelers onder ons. De Raids komen in de varianten 40 man en 20 man. Dungeons zijn overigens gewoon voor 5 man. Door de dynamische content zal de Raid elke week anders zijn en andere combinaties van base population, mini bosses en bosses bevatten. Zo heeft elke guild de kans om de nummer 1 Raiding guild van de server te zijn. Het beta test team kan beamen dat de baas “Experiment X89” in de Genetic Archives Raid een van de moeilijkste bazen in het spel is en hun constante falen staat bekend bij Carbine Studios als de “Spectacular Failure Video.” Toch is het de Zybax Raiding guild gelukt om Experiment X89 te doden, zoals je in de bovenstaande video kon zien. Jep, WildStar Raiding is zeker niet voor watjes en vanaf volgende week kunnen ook jullie ervaren hoe de game is en hoe hard jullie gewhooped zullen worden door de vele vijandelijke wezens in  WildStar. Veel plezier op Nexus! May the epic farming of loot begin!