Nadat verschillende ‘globale’ titels minder verkochten dan ‘niche’ titels, word de focus van Square Enix aangepast

De president van Square Enix, Yosuke Matsuda heeft aan Nikkei Trendy verteld (vertaald door Siliconera) dat Square’s games die voor het wereldwijde publiek gemaakt zijn de focus zijn verloren.

As for the AAA titles we’re currently developing for series, we basically want to go back to their roots and focus on the core audience, while working hard on content that can have fans say things like ‘this is the Hitman, we know’. I believe that is the best way for our development studios to display their strengths.

Een van de dingen die Square Enix heeft doen nadenken over hun games, was het succes van Bravely Default. De game was samen met Sillicon Studios gecreëerd als JRPG zonder hier van af te wijken, wat uiteindelijk resulteerde in een wereldwijd succes.
Dit klinkt nog niet zo raar, want als elke ontwikkelaar games maakt voor een algemeen publiek dan krijg je al snel producten die veel op elkaar gaan lijken. Deze schrijven kan niet wachten om weer eens een old school die hard JRPG van Square Enix in zijn handen te krijgen. En jullie?