Killer-Is-Dead

Ontmoet Mondo Zappa

In Killer is Dead speel je als Mondo Zappa. Mondo is een assassin die nogal een vleier is bij de dames. Dit is trouwens niet alleen zijn enigste kenmerk want hij heeft ook nog een hele vette zwaard en linkse robot arm. Mondo staat er gelukkig niet alleen voor want hij heeft hulp van zijn assistente Mika, Bryan de Cyborg en Vivienne. Vooral Bryan en Vivienne komen je af en toe ondersteunen tijdens missies. Mika is meer een echte assistente die van alle informatie voorziet en hem weer tot leven wekt als alles fout gaat. Tijdens het spelen van missies kom je ook nog Scarlett tegen. Scarlett vult je “blood” aan en ontgrendeld ook nieuwe challenge missions. In Killer is Dead krijg je als Mondo verschillende missies voor de kiezen die vooral neerkomen op het uitschakelen van doelen. Het verhaal is soms erg moeilijk te volgen maar dat is niks nieuws als je games van Grasshopper Manufacture gewend bent. Mondo is, zoals ik al eerder meldde, een assassin for hire, die op een dag wakker wordt met een robot arm waar hij niet van weet hoe die daar terecht is gekomen.  Als je gelukt hebt krijg je dit ook nog te weten. Met deze robot arm, katana en charme gaat Mondo er op uit om de contracten die hij krijgt tot een goed einde te brengen. Een contract bracht me in een huis van snoep om verschillende monsters en een eindbaas van deze missie te verslaan.

Killerisdead11

Upgrade de Musselback optimaal

De gameplay van Killer is Dead is puur hack & slash. Mondo heeft keuze uit zijn Katana waarmee hij bloed kan opnemen van vijanden. Het bloed wordt aangegeven door een rode balk onder je levensbalk. Met bloed kun je bijvoorbeeld je eigen leven aanvullen of de Adreline Rush uitvoeren. Mondo kan ook aanvallen blokken en ontwijken. Als je een aanval op tijd weet te ontwijken kun je de vijand meteen een kopje kleiner maken met een spectaculaire katana aanval. Naast de Katana heeft Mondo ook nog zijn robot arm, genaamd Musselback, waarmee hij onder andere kan schieten. Tijdens het spelen van de game krijg je steeds meer upgrades voor Musselback. Zo heb je op een gegeven moment toegang tot een boor en andere wapens zoals een geweer die vijanden kan bevriezen. Je verdient tijdens het spelen ook ervaringspunten. Met deze punten kun je extra bewegingen en vaardigheden ontgrendelen. Hoe meer je van deze bewegingen en vaardigheden ontgrendeld des te hoger je de combo’s weet uit te voeren. Tijdens het vechten kan de camera trouwens heel irritant zijn maar door de rechter stick in te drukken draai je de camera weer goed. Denk daaraan tijdens gevechten in kleine ruimtes anders kun je zo het loodje leggen. Als je een level eindigt krijg je een rating. Hoe hoger de rating hoe hoger jij op de leaderboard staat. Als je met vrienden steeds een competitie houdt wie het hoogst kan eindigen dan heb je zeker wel een paar uur meer speelplezier.

KillerisDead10

Mondo is een top Gigolo

Killer is Dead heeft ook een paar minigames die kunt spelen tijdens het verhaal. Zo is er de “gigolo modus” waarin het jouw missie is om een vrouw zo snel mogelijk het bed in te krijgen. Dit doe je door de vrouw van top tot teen te observeren. Dit vindt een vrouw, in ieder geval in Killer is Dead, erg prettig. Tip: Als je teveel naar een bepaalde plek kijkt dan wordt de vrouw bang en wijst ze je af. Als ze wel interesse in je heeft geef dan je gekochte kado. Als dit in smaak valt neemt de vrouw je mee naar huis voor een potje Monopoly. Of je deze modus nou leuk vind of niet de beloningen die je krijgt zijn in ieder geval leuk meegenomen. Denk hieraan aan een nieuwe sub-weapon voor je Musselback.

Als je een level eindigt krijg je een rating. Hoe hoger de rating hoe hoger jij op de leaderboard staat. Als je met vrienden steeds een competitie houdt wie het hoogst kan eindigen dan heb je zeker wel een paar uur meer speelplezier.

Naast de gigolo modus zijn er ook nog andere zijmissies te doen. Deze zijmissies worden ontgrendeld als je een normale missie hebt volbracht tijdens het verhaal. Er zijn diverse missies zo moest ik met een motor een bepaald aantal vijanden aanrijden of een fabriek infiltreren om iets te stelen. De zijmissies zijn een leuke afwisseling van het verhaal maar ook niet meer dan dat. Ok, ok er is natuurlijk wel weer geld mee te verdienen. Met dit geld kun je verschillende items kopen als continues en dergelijke.

Killerisdead5

De positieve punten is toch de grafische stijl van de game, de verschillende missies en het vechtsysteem. Nadeel van de game vind ik toch de camera die af en toe, door de hectische gameplay, alles niet kan volgen. De camera is wel aan te passen maar af en toe vergat ik dat toch tijdens het spelen wat resulteerde in een leven minder(Gelukkig was Mika in de buurt). Killer is Dead speel je ook één keer door en dan heb je het wel gezien. Ok, je kunt de game dan wel op een hogere moeilijkheidsgraad spelen maar dat is alleen voor de diehards. Het verhaal is soms ook niet te volgen dus blijf alert. Al met al is Killer is Dead toch een game die je een keer gespeeld moet hebben.

70

Grafische stijl van de game
Verschillende missies