NetherRealm Studios is terug, maar dit keer met Injustice 2!

Tijdens onze jaarlijkse roadtrip naar Gamescom mochten we vorig jaar al aan de slag met Injustice 2. Na een wachttijd van bijna een jaar konden we eindelijk op de redactie aan de slag met deze gloednieuwe fighting game van NetherRealm Studios. Na Mortal Kombat X en het originele Injustice: Gods Among Us was het even afwachten wat NetherRealm dit keer voor ons in petto had. Het eindresultaat is echter verbluffend en heeft er voor gezorgd dat er weer een geweldige game aan het genre is toegevoegd. Wat Injustice 2 nou zou leuk maakt lees je hier in onze review!

Injustice 2 batman Injustice 2 bats

De Story modus van Injustice 2 is verslavend

In het algemeen wordt tegenwoordig nooit meer zo veel tijd in een Story modus gestoken als het gaat om een vechtspel. Maar gelukkig doet NetherRealm Studios dit wel. Het verhaal van Injustice 2 is geweldig in elkaar gezet en laat spelers verschillende perspectieven van het verhaal zien. Tegelijkertijd leer je ook verschillende personages een stuk beter kennen. De gestoorde Brainiac is op weg naar de Aarde en is hongerig voor kennis. Samen met zijn leger van dodelijke robots probeert hij letterlijk de kennis uit onze hoofden te zuigen. Iemand moet hem stoppen en het ziet er naar uit dat alleen Superman sterk genoeg is om deze klus te klaren. Er is alleen een probleem. Superman zit in de gevangenis en de Justice League is uit elkaar. Batman is het namelijk absoluut niet eens met Superman’s manier van werken, voornamelijk omdat de held The Joker uit woede heeft vermoord. Toch zullen ze samen moeten werken om de dreiging te verslaan. Zullen de leden van de Justice League zich verzoenen?

Word jij de nieuwe juggle koning?

Injustice 2 voelt erg vertrouwd aan als je een beetje bekend bent met Injustice: Gods Among Us of Mortal Kombat X. Deze game bevat bliksemsnelle gameplay en vereist van je dat je de timing van combo’s goed onder de knie krijgt. Zodra dit je echter lukt gaat er een wereld voor je open. Naast de standaard moves en special moves beland je zo nu en dan in een zogenaamde “Clash”. Tijdens deze Clash zet je in principe een bepaalde hoeveelheid van je superbalk in om de clash te winnen. Als dit je lukt krijg je er weer een smak health bij en doe je redelijk wat schade bij je tegenstander. Vooral gevorderde spelers zullen dit kunnen gebruiken om het tij van een gevecht te doen laten keren.

Je kunt je custom personages echter niet in Ranked modi gebruiken, omdat dit uiteraard de balans van de game volledig zou breken.

Tijdens de Story modus leer je veel over de verschillende personages en ervaar je tegelijkertijd een goed verhaal. Maar dat is natuurlijk niet alles, want Injustice 2 bevat nog veel meer offline en online modi. Zo heb je de standaard Versus modus, Multiplayer modus, Multiverse modus, maar ook de AI Battle Simulator modus. In de AI Battle Simulator modus selecteer je drie helden die het online voor je op zullen nemen tegen drie andere AI bestuurde vijanden. Als beloning kun je hier dagelijks een paar lootboxes voor ontvangen. En Lootboxes zijn best belangrijk, want hiermee speel je de coolste uitrustingen vrij. Deze uitrustingen zijn niet alleen cosmetisch, maar verhogen ook de stats van je personage. Je kunt je custom personages echter niet in Ranked modi gebruiken, omdat dit uiteraard de balans van de game volledig zou breken.

De lootboxes zijn er in verschillende variaties en je kunt ze sowieso met in-game als echt geld aanschaffen. Dat laatste is natuurlijk geen vereiste, maar sommigen mensen zullen dit ongetwijfeld doen om hun progressie te versnellen.

injustice-2 lootbox

Customize jouw superheld!

De grote kracht van Injustice 2 is de mogelijkheid om je personage volledig aan te passen. En dit zorgt er voor dat de verschillende superhelden en superschurken er geweldig uit zien. Bovendien bepaal je helemaal zelf wat ze aan uitrusting dragen. Een hele gave toevoeging aan de game, die veel verfrissing biedt. Vind je Batman’s normale outfit te gewoontjes? Geen probleem, binnen no time heb je namelijk allerlei coole pantser onderdelen verzameld om jouw lievelingsheld er nog even een tikkeltje stoerder uit te laten zien. Personages zien er bovendien zowel in de cinematics als de daadwerkelijke gameplay geweldig uit. De beelden vloeien namelijk perfect in elkaar over waardoor je niet eens merkt dat het van een cinematic naar in-game graphics gaat. Verder zien de omgevingen er ook erg mooi uit en bevatten deze verschillende niveaus. Voor je het weet ram je iemand op spectaculaire wijze door een level. De vechtanimaties zijn erg vloeiend en personages bewegen ook erg realistisch, wat natuurlijk veel aan de dynamiek van een vechtspel toevoegt.

Injustice 2 Atrocitus

Een epische game voorzien van een epische soundtrack!

Tijdens het spelen van Injustice 2 lijkt het net alsof je in een superhelden film speelt. De muziek zou namelijk zo in een Batman, Superman of Wonder Woman film passen. Daarnaast is de voice-acting ook van de hoogste kwaliteit en zul je geregeld dialogen gesproken horen worden die speciaal zijn toegevoegd voor bepaalde matchups. Een Doctor Fate die “You have failed Gotham” zegt tegen Batman en meer van dat soort dialogen. Er is dus zeker goed over nagedacht en het voegt toch wel wat toe aan de gevechten.

Verzamel alle custom items

Injustice 2 is gevuld met speciale items die jouw favoeriete personage een totaal ander uiterlijk en stats kunnen geven. Om deze allemaal vrij te spelen ben je dus wel even bezig. Daarnaast heb je naast de geweldige Story modus ook nog een groot aantal andere modi om je zowel offline als online mee zoet te houden. De gameplay van Injustice 2 is erg toegankelijk voor beginners, maar diep genoeg voor de gevorderde spelers. Om de dertig personages goed onder de knie te krijgen ben je dus ook wel even bezig.

Injustice 2 is een geweldige game geworden!

Wij houden op de redactie erg veel van fighting games en superhelden. Injustice 2 is daarom een game waar je als fan veel plezier van zult kunnen hebben. De Story modus is uitgebreid en erg leuk om meerdere keren door te spelen. Je leert veel over de personages en oefent natuurlijk ook meteen met hun distinctieve vechtstijl. De gameplay is erg uitgebreid en zowel voor beginners als gevorderden erg leuk. Plak daar de verschillende offline en online modi aan vast en je hebt een game die je tientallen uren zult kunnen spelen. Grafisch ziet Injustice 2 er echt geweldig uit en de soundtrack is werkelijk episch. Als je op zoek bent naar een solide fighting game hoef je niet langer verder te zoeken. Injustice 2 is zeker de moeite waard!

85

graphics
veel content