Time to Get Even!

Get Even is een titel waar veel van jullie misschien nog nooit van hebben gehoord. De game is door Bandai Namco uitgebracht en wordt vaak omschreven als een first-person psychological horror game. In Get Even worden spelers er op uitgestuurd om een mysterie op te lossen. Het eindresultaat is echter niet wat je zou verwachten van een game als Get Even. Wij probeerden het mysterie van Get Even te ontrafelen en dit zijn onze bevindingen.

Get-Even-bloody get even handgun

Ik ben Cole Black en ik maak geen selfies!

Maak kennis met Cole Black, een man van weinig woorden die een talent heeft voor het uitschakelen van mensen. Cole heeft echter ook andere kwaliteiten en kan bewapend met zijn speciale smartphone op onderzoek uit. Zijn nieuwste opdracht is een eitje. Vind de vermiste tiener en breng haar veilig terug. Zodra Cole de dame in kwestie vindt gaat er echter van alles mis. Er volgt een brute explosie en Cole wordt wakker in een verlaten gesticht. Als speler zul je moeten ontdekken wat er allemaal is gebeurt en hoe hij hier is beland. Zal hij kunnen ontsnappen?

Get Even bevat zo nu en dan interessante gameplay

Als je op zoek bent naar een first person shooter kun je Get Even beter overslaan. De game bevat zeker wel fps gameplay, maar dit is ook meteen het slechtste aspect van de gameplay. Wapens voelen gewoon niet fijn aan en dat maakt het schieten vreselijk onbevredigend. Daar komt ook nog eens bij dat je arsenaal erg summier is. De enige uitblinker is de “Corner Gun”, een wapen waarmee je letterlijk om de hoek kan schieten. Een leuke gimmick die alleen wat beter had kunnen worden uitgewerkt. Je klikt je smartphone op je wapen zodat deze als camera fungeert. Vervolgens klap je de Corner Gun in de gewenste richting en klaar is kees. Je kunt nu veilig vanuit de schaduwen om een hoekje schieten. Tijdens het spelen van Get Even wordt echter meerdere keren aangeraden om geen vijanden te doden. Dus ze hadden vuurwapens eigenlijk wel helemaal uit de game kunnen laten.

Get Even’s gameplay voelt aan alsof er iets mist, alsof de game misschien nog helemaal niet af was.

De smartphone die Cole gebruikt bevat een aantal handige apps en is funest bij het onderzoeken van je herinneringen. Na de explosie overleefd te hebben wordt namelijk een speciale VR helm op Cole’s hoofd gezet. Hiermee kan hij delen van zijn herinneringen herbeleven en ontdekt hij steeds nieuwe informatie die hem kan helpen het mysterie op te lossen. Je acties hebben echter wel invloed op het verhaal. Je moet dus goed luisteren naar de hints die je worden gegeven. Je kunt je smartphone verder gebruiken om te navigeren, belangrijke berichten te lezen, objecten te scannen, een warmte-gevoelige camera te gebruiken om sporen te volgen en een UV light activeren om verborgen informatie te onthullen. Het gebruik van de smartphone is hartstikke makkelijk, de omgeving die je onderzoekt is helaas alles behalve boeiend. Dus al gauw ben je maar aan het rondrennen met je scanner.

Get Even’s gameplay voelt aan alsof er iets mist, alsof de game misschien nog helemaal niet af was. De makers hadden zich daarom meer op het gebruik van de smartphone moeten richten en al die andere elementen kunnen negeren.

Get Even render

Ouderwetse graphics op een PlayStation 4?

Nou zijn graphics echt niet alles en bevat een top game een combinatie van goede elementen. Maar om anno 2017 een game uit te brengen die voor PlayStation 3 gemaakt lijkt te zijn is toch wel een schande. Get Even wordt geteisterd door saaie omgevingen, lelijke textures en fletse kleuren, die overigens de gameplay ervaring enorm beschadigen. Het is werkelijk te bizar voor woorden. Als je een grafisch mooie of indrukwekkende game zoekt ben je hiermee niet aan het juiste adres.

get even

Zal de muziek Get Even kunnen redden?

Het verhaal van Get Even is redelijk vermakelijk en zonder de muziek zou de game een fiasco zijn. Gelukkig draagt deze toch wel veel bij aan de sfeer. De geluidseffecten maken de game op vele momenten erg spannend, terwijl er vrij weinig actie is. Er moet alleen wel gezegd worden dat veel audio vaak een beetje door elkaar heen loopt. Het is een beetje to much…op bepaalde momenten…no spoilers.

Get Even heeft meer charme nodig!

De elementen die Get Even nodig heeft om verbeterd te worden zijn erg simpel. De game moet sowieso een grafische upgrade krijgen. Hoe het er nu uit ziet kan gewoon niet op een PlayStation 4. De game voelt bijna aan alsof deze niet af is. Wapens mogen ook wel uit de game gehaald worden, het is namelijk vrij makkelijk om de game “stealth” te spelen. Zonder wapens zou er ook veel meer spanning zijn. De sfeervolle muziek weet de game helaas ook niet te redden. Als je graag de detective uithangt en het geweldig vindt om de hele dag met een smartphone naar aanwijzingen te zoeken ben je met Get Even aan het juiste adres. Nog een leuk aspect van de game is overigens het verhaal. Hier zaten namelijk best wat onverwachte wendingen in. Get Even is in ieder geval niet een game die je full-price zou moeten aanschaffen. Haal de game dus gewoon lekekr als die in de budget bak ligt.

67

Spannend verhaal
muziek