Ducktales_Remastered

Is Ducktales Remastered een hit or miss?

De tekenfilm van Ducktales was in die tijd een hit en een game kon natuurlijk niet uitblijven. Gelukkig bracht Capcom Ducktales naar de NES en later naar de Gameboy. Ik spaarde een flinke tijd om de game te gaan halen en dat lukte me. De game hield me aan de buis gekluisterd. Puzzels oplossen, vijanden verslaan en bekende Duckstad bewoners die je hielpen om je avontuur als Oom Dagobert (Uncle Scrooge in de Engelse versie) tot een goed einde te brengen. Nu is het 2013 en komt Capcom samen met WayFoward met een HD remake van Ducktales genaamd: Ducktales Remastered, of deze ook tot een goed einde is gebracht lees je hieronder in de review.

Ducktales.6

Ducktales 2.5D

In begin van Ducktales Remastered wordt het pakhuis van oom Dagobert aangevallen. Waarom? Iedereen die de Donald Duck lees weet wel waarom want oom Dagobert is nou eenmaal de rijkste eend van de wereld. Tijdens deze inbraak worden de drie neefjes, Kwik, Kwek en Kwak ook nog eens gevangen genomen. Tijd voor jou om de Zware jongens te stoppen en de neefjes te redden. Nadat alles wel en wee is komen oom Dagobert en de neefjes er achter dat er overal ter wereld schatten zijn. Wie oom Dagobert kent weet dat hij natuurlijk geen kans onbenut laat om de schatten toe te voegen aan zijn rijkdom. Ducktales Remastered is een game die 2.5D gepresenteerd wordt. Zo zijn er 2D getekende karakter modellen en 3D levels. De levels uit de game zijn dezelfde als die uit de 1989 versie maar dan met nieuwe bazen, nieuwe delen in een level en nieuwe muziek.

Ducktales.5

Oom Dagobert heeft alle bewegingen die hij ook in de originele versie bezat. Zo kan hij weer met z’n pogo stick vijanden op de hoofd springen en kan hij met de pogo stick ook stenen meppen etc om puzzels op te lossen en schatkisten te laten vallen. Ducktales Remastered bevat de originele, wel Amerikaanse, stemmen van de Ducktales tekenfilm. Dit is een leuke toevoeging maar het klinkt soms erg tenenkrommend, omdat het klinkt of het echt wordt opgezegd van een blaadje met tekst. De muziek daarentegen is erg goed. Jake Kaufman heeft de soundtrack weer helemaal op de kaart gezet. De bekende deuntjes uit de vroegere versie zijn weer aanwezig maar dan met een orkestraal sausje.

Ducktales.4

Spit de levels trouwens goed door want op bepaalde plekken zijn extra kamertjes met schatkisten verstopt waar diamanten, hartjes of  levens in zitten.

Veel te ontgrendelen

In de levels van Ducktales Remastered zijn verschillende schatkisten en diamanten te vinden. Als je deze vindt krijg je steeds meer geld. Met dit geld kun je verschillende dingen kopen in het pakhuis (dat dient als een hub) van oom Dagobert. Koop je muziek of concept art? Aan jou de keuze. Spit de levels trouwens goed door want op bepaalde plekken zijn extra kamertjes met schatkisten verstopt waar diamanten, hartjes of  levens in zitten. De game is trouwens behoorlijk pittig, dat was de game vroeger al maar de moeilijkheidsgraad is gewoon meegenomen naar de huidige versie. Dit is wel iets waar de huidige generatie gamers aan moet wennen. Je hebt namelijk maar een paar aantal hartjes en levens. Zijn je hartjes op dan verlies je een leven. Verlies je alle levens dan ben je game over en moet je helemaal opnieuw beginnen. Dit is iets wat tot frustratie kan leiden bij sommige gamers. Ben je van de eerste generatie gamers dan ben je niet anders gewend. De game is niet erg lang, na een uurtje of 6 heb je het wel gezien. Je kan natuurlijk nog altijd de game op een moeilijker niveau proberen uit te spelen en met het extra behaalde geld meer extra’s ontgrendelen.

Ducktales.3

Ducktales kun je lekker tussendoor spelen want als je alleen het verhaal wilt uitspelen duurt de game niet lang. Na een uurtje of 6 ben je er wel doorheen, maar er staat nog veel meer te wachten als je alles wilt unlocken. De game is ook nog behoorlijk pittig want als je af gaat zul je de hele level weer op nieuw moeten beginnen, want checkpoints heb je niet. Ducktales Remastered is zeker een aankoop waard.

De review van Ducktales Remastered is mede mogelijk gemaakt door psncode.nl

75

Lekker klassiek gevoel