Sony laat op de E3 de eerste VR games zien voor Project Morpheus

Sony heeft op de Game Developers Conference (GDC) in San Francisco bekend gemaakt dat Project Morpheus in de eerste helft van 2016 verschijnt. Vorig jaar zagen we al de eerste prototype en dit liet Sony de nieuwste prototype zien. Deze nieuwe prototype heeft een schuifbaar scherm, een 5,7 inch OLED scherm, een kijkhoek van 100 graden en meer. Wat Sony vooral wil creëren met Project Morpheus is dat een gamer, wanneer die Project Morpheus op z’n hoofd zet, de gamewereld echt beleefd alsof hij/zij echt in de game zit. Op de E3 laat Sony meer zien van Project Morpheus en tonen dan ook de eerste VR games.

Nieuwe prototype van Project Morpheus bevat:

  • OLED display – In exchange for the 5 inch LCD, the new Morpheus VR headset is equipped with a 5.7 inch 1920 X RGB X 1080 resolution OLED display. This new screen expands the field of view and enables low persistence, removing motion blur.
  • 120hz refresh rate – The previous refresh rate spec has been doubled for this new prototype, which means games for Morpheus can be rendered at 120fps. When combined with the OLED display’s high refresh rate and the power of PS4, Morpheus is able to output amazingly smooth visuals.
  • Super low latency – We know how critical low latency is to delivering a great VR experience, and we’ve reduced latency to less than 18ms, about half of what the first Morpheus prototype had. Low latency is critical to deliver a sense of presence, at the same time making the VR experience comfortable to players.
  • More accurate tracking- To make positional tracking more precise, we’ve added three LEDs to the headset – one on the front and two on the side – for a total of nine LEDs to support robust 360 degree tracking.
  • User-friendly design – We’ve made the Morpheus VR headset easier to put on and take off, with a single band design and quick release button. The headband supports the weight of the unit on the top of your head, so there is no pressure on your face. Other components have also been adjusted and configured to make the headset lighter, so that players do not find the headset cumbersome or uncomfortable to use.
  • (Bron: Playstation Blog Europe)

    • Ik kan niet wachten tot de eerste beelden van games voor de Morpheus, hopelijk zien we meer op de E3 van dit jaar,

    • Weet nog steeds niet wat ik zal kopen. Deze of de Oculus. De laatste ondersteunt pc games. Morpeheus zal wellicht alleen ps4 games ondersteunen.

      • Zeker een moeilijke keuze ik ben er ook nog niet over uit. Eerst maar eventjes afwachten wat het aanbod in games is.