De lootbox moet toegewijde Overwatch spelers gaan belonen!

Het heeft even geduurd maar de Overwatch closed bèta is na een twee maanden lange afwezigheid weer teruggekeerd. Deze nieuwste versie van de game bevat een vernieuwd progressie en beloon systeem, een nieuwe game modus, naast een aantal andere veranderingen. Wat kunnen we er van verwachten? Het nieuwe progressie systeem veranderd bijvoorbeeld hoe spelers levelen en beloond worden. Het is een paar keer mis gegaan, maar het Overwatch team vermoedt dat ze nu een simpele,plezierige en bevredigende oplossing gevonden hebben.

“We landed on a progression system that’s been a lot of fun in our internal testing,” zei game director Jeff Kaplan in een interview met website Polygon. “You as a player have a level, a single level for your whole Overwatch play experience.”

Spelers zullen ervaringspunten verzamelen door simpelweg de game te spelen. Er is daarnaast geen levelcap. Dit is vergelijkbaar met Diablo III’s Paragon systeem, waar spelers continu kunnen blijven door levelen. Het maakt overigens ook niet uit met welke held je speelt, alle ervaringspunten worden binnen jouw account verzameld. De beloningen die je als speler elk level ontvangt zijn bovendien allen cosmetisch. De zogenaamde lootbox die je verdiend zal minstens vier cosmetische items  bevatten: common, rare, epic en legendary. Dit kunnen character skins zijn, emote animaties, victory poses en nog veel meer. Volgens Kaplan is het erg belangrijk dat niemand een power advantage heeft. Wat ons betreft een leuk systeem. Ben je niet tevreden met je loot drops? Het wordt mogelijk om deze ongewenste items in te ruilen voor in-game credits, waar je vervolgens andere dingen mee kan aanschaffen.

  • Purdey

    NIce!

    • Cool heh! Er zijn te veel leuke games…overdosis!