Act of Aggression verschijnt in september op de PC.

Act of Aggression, de zich in de nabije toekomst afspelende RTS game van Eugens Systems haalt haar inspiratie voor drie unieke facties uit technologie en de meest vooruitstrevende ontwikkelingen in de echte wereld. In de aanloop naar de release in september introduceren we vandaag de Chimera factie in de nieuwste van een reeks trailers die de sterktes en zwaktes van elk van de drie facties belichten.

Met een HQ dat ook functioneert als reserve-energiebron komt er geen einde aan de ontwikkeling van het diverse militaire vermogen van de Chimera; door zwaar gebruik te maken van UAV voor verkenning en transport, heeft de Chimera de mogelijkheid om haar mankracht volledig in te zetten als supersoldaten die exoskeletten dragen.

De volgende keer nemen we een kijkje bij het duistere Cartel. Tot die tijd vind je hieronder een kort overzicht van de drie facties in Act of Aggression.

  • Cartel: Sluipagenten die op basis van militaire contracten werken en alleen de meest geavanceerde technologie gebruiken. Deze moeilijk beheersbare, geheimzinnige factie is fragiel en kostbaar, maar tegelijkertijd snel en krachtig.
  • US Army: Door de jarenlange strijd geharde veteranen die zich in specifieke rollen kunnen ontwikkelen, maar alleen eigentijdse technologie gebruiken.
  • Chimera: Een door de VN gefinancierde taskforce die is gespecialiseerd in snelle, effici├źnte aanvallen – in welke situatie dan ook. Je kunt deze units met upgrades naar specifieke rollen vormen, of ze inzetten als all-rounders.

In Act of Aggression strijden spelers op grote, authentieke maps om middelen, bouwen en verdedigen ze strategische basissen, en produceren ze allerlei units om de tegenstander te verslaan. Je zult het zelfs opnemen tegen andere spelers om banken te bezetten en zo aanvullende inkomstenbronnen te bemachtigen. Ook kun je soldaten die uit tanks en vliegtuigen worden geworpen of gewond op het slagveld achterblijven in gevangenschap nemen als krijgsgevangenen.