Meer Zelda dan Dynasty in Hyrule Warriors, dat wat het originele plan achter de game

Zelda series director Eiji Aonuma en Koei Tecmo’s Yosuke Hayashi hebben in een interview met Nintendo Life aangegeven dat het originele idee van Hayashi nog meer personages uit de Zelda serie bevatte, samen met events zoals grote gevechten diep in het hart van kerkers zoals in de Legend of Zelda games. Maar Miyamoto stak hier een stokje voor.

At first, when Hayashi-san approached me, he wanted to make this title closer to a Zelda game than a Dynasty Warriors game — that extended to having boss battles in the dungeons and [having] certain characters in the game. However, Mr. Miyamoto came along and up-ended the tea table, saying, “No, that should not be the case. What we’re doing here is grafting Zelda onto the Dynasty Warriors experience.” It was a reversal of the original proposal from Hayashi-san, which was adding elements of Dynasty Warriors onto the Zelda franchise. It ended up being the other way around based on Miyamoto’s direction.

Tijdens de ontwikkeling heeft het team steeds aanpassingen aangebracht aan de game, elke keer voegde ze meer elementen uit de Zelda serie toe, tot dat iedereen tevreden was met de balans van elementen uit de Zelda maar ook uit de Dynasty Warriors serie.

Wat denken jullie? Wat hadden jullie liever gezien? Is de beslissing van Miyamoto een goede geweest of hadden jullie toch liever meer Zelda dan Dynasty Warriors in Hyrule Warriors gezien? Laat het ons weten in de comments.