Sword Art Online Review
Diablo 3 Reaper of Souls Ultimate Evil Edition Review
Video Review Metro Redux

History of gaming

Sjoerd 17 juni, 2012 E3 2012, Evenementen Geen reacties

History of gaming

Door de jaren heen worden games steeds realistischer. Iedereen, maar dan ook iedereen wilt een game spelen dat net echt is. Tot hoever kunnen we dit door blijven voeren. Wanneer is de grens bereikt? Willen we wel een games hebben die net als de realiteit zijn? Virtual Reality, daar lijkt het heen te gaan. Of misschien games waarbij de pijn grens word opgezocht. Als voorbeeld: Je speelt Call of Duty. Je wordt geraakt en je voelt een schok. Of nog sterker, je wordt geraakt in je been en je voelt je been niet meer. Verlopig dan. Het zijn maar zaken waar ik als gamer over nadenk. Ik bedoel het natuurlijk niet als “ziek” maar de vraag in mijn hoofd is eigenlijk “Hoever moeten makers gaan, of hoever willen we dat makers gaan”. Hoe dan ook de tijd zal het leren.

Retro games

De games die we nu spelen zijn ronduit geweldig. Nieuwe games worden steeds realistischer. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld Watch Dogs. Dit spel werd op de afgelopen E3 getoond aan het publiek en iedereen viel met zijn mond open van verbazing. Zo realistisch zag het eruit! Ubisoft gaat hier zeker een hit mee scoren. Althans zo ziet het er naar uit.

Maar de games die we nu kennen hebben uiteraard wel een voortraject gehad. Vanaf 1958 verscheen er het eerste spel. Dit zorgde allemaal voor ontwikkelingen naar games en graphics die we nu kennen. Ga ervoor zitten. Want wij als gamers moeten wel een beetje onze geschiedenis kennen.

Deel dit nieuwtje:Pin on Pinterest0Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter0Share on TumblrShare on Facebook0Share on StumbleUpon0

Over de schrijver

Sjoerd is founder van Kijk-Online.com. Zijn passie voor games begon al in zijn jonge jaren. Te denken aan een MSX vervolgd door een Commodore 64. Na al die jaren blijven games zijn aandacht trekken. Naast het spelen van games werkt Sjoerd als grafisch vormgever, webdesigner en is hij conceptbedenker. Op de Playstation 3 is hij te vinden onder de naam Solidace_nl