Met de mini challenges tijdens het racen wilt DriveClub rage quits voorkomen

Veel game zijn geplaagd door rage quitters. Zo ook race games. Stel: je loopt achter in een race en deze is bijna voorbij…genoeg mensen zien dan niet meer het nut van deze race in en besluiten dan maar te stoppen. Ook in online races komt dit voor met het nadeel dat de race dan stopt of de score word verminderd voor degenen die nog wel in de race zitten. Om dit soort dingen te voorkomen heeft DriveClub een mini challenges systeem ingevoerd, aldus game director Paul Rustchynsky. Deze mini challenges zorgen er voor dat zelfs als je achteraan de race hangt, dat je nog steeds een doel hebt om naar te streven en toch beloond kunnen worden. Hier gaat het over het aanhouden van een minimale snelheid, of een bepaald aantal punten halen bij het maken van een bocht. Er zullen ontzettend veel mini challenges beschikbaar zijn bij verschillende races.

With DriveClub, if you’re racing online and you make a mistake it’s not game over. You don’t lose everything and you’ve still got dynamic Face-offs to keep playing for. We tested an early version of our challenge system in [Motorstorm] RC. It was a lot of fun and we got some great back-and-forth rivalries going between players, but we always found that after a while one of the players would reach their physical limit and the competition would dry up. Even so, we saw players repeat the same challenge hundreds of times in a single day. That surprised us. We didn’t think people would get that hooked. And with DriveClub we’re taking it further and making it easier to compete and have fun.

Dit soort toevoegingen kan de race leuk houden ongeacht op welke plek je staat…maar vergeet natuurlijk niet gewoon voor de eerste plaats te gaan!

  • Goed dat dit erin zit! Nu maak ik zelfs kans ๐Ÿ™‚

    • Grayfoxz

      Haha, om je punten op te krikken misschien, maar winnen…. ๐Ÿ˜‰