De nieuwe Dark Souls 2 Scholar of the First Sin is nog moeilijker gemaakt.

De hardcore gamers onder ons kunnen zichzelf sinds gisteren op de PC al martelen met de HD remaster van Dark Souls 2 Scholar of the First Sin en vanaf vandaag op de PlayStation 4 en Xbox One. Maar nu schijnt dat de PlayStation 4 versie een veel stabielere framerate bevat.

“We revised the enemy placement completely for all maps in the game.” zei producer Atsuo Yoshimura “This new enemy placement completely changes the gameplay experience. All those safe zones that players remember from the original Dark Souls 2 are no longer safe. Players need to come up with a new battle strategy.”

Ondanks het feit dat beide spellen op 1080p speelbaar zijn kampt de Xbox One versie volgend Digital Foundry met wat framerate problemen en zeggen ze het volgende:

The Forest of Fallen Giants area is a good example, where a barrage of enemies causes a read-out of between 40-50fps on Xbox One, while PS4 operates within the 50-60fps range. Even while uncontested beneath the giant, arching trees of Things Betwixt, a regular margin of 10fps exists between the two — PS4 operating at a near perfect 60fps, while Xbox stutters along at 50fps.”

De PlayStation 4 versie blijft overigens ook niet constant op 60fps, maar in de situaties waar het uitmaakt is deze toch een stuk stabieler. Ga dus zeker voor de PlayStation 4 versie indien je beide consoles in huis hebt staan.